Ditt ansvar som hyresgäst
Som hyresgäst har du själv ansvar att vårda din lägenhet.
Du som hyresgäst ska själv byta allt förbrukningsmaterial i din lägenhet.
Till exempel:
- Byta säkringar
- Byta glödlampor, lysrör, ugns- och kylskåpslampor
- Byta glimtändare
- Enklare åtgärder i lägenheten, som att skruva fast en lös skruv eller liknande, utför du själv.
- Stopp i vattenlåset, röret eller golvbrunnen i köket eller på toaletten.
Olika installationer
- Du får inte själv utföra el- eller vatteninstallationer i lägenheten.
- Parabolantenner eller liknande får inte sättas upp på våra fastigheter.
Felanmäl om
- Vatten kranen droppar eller toaletten rinner ska du anmäla det till felanmälan.(se nedan)
- Stoppet befinner sig längre ner i golvet så är det vårt ansvar att åtgärda felet.
Om det är stopp i avloppet i köket eller på toaletten och stoppet sitter i vattenlåset, röret eller golvbrunnen är det du själv som ska åtgärda stoppet.
Du kan göra en felanmälan på följande sätt:
via Mina sidor eller vid akut behov via telefon:
Tärnaby: 0954-140 66
Storuman: 0951-140 66
Vi hjälper dig!
Om du som hyresgäst vill har hjälp med ovanstående eller andra åtgärder så gör vi det gärna men då mot en ersättning.